21-22 juli van kanchanaburi naar chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fam Glorie - WaarBenJij.nu 21-22 juli van kanchanaburi naar chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fam Glorie - WaarBenJij.nu

21-22 juli van kanchanaburi naar chiang mai

Blijf op de hoogte en volg Fam

22 Juli 2016 | Thailand, Chiang Mai

Na een heerlijke start bij het Oriental Kwai resort zijn we na nog een ochtendje hangen aan het zwembad vertrokken richting Bangkok. We hadden besloten om met de gewone bus te gaan want het openbaar vervoer is toch de leukste manier van reizen en voor omgerekend 10 euro met zijn vieren voor 120 km konden we het niet laten.

Dus om twee uur s middags richting de bus, kaartjes gekocht en de bus ingeschoven. Inmiddels zijn we eraan gewend dat wij de bezienswaardigheid zijn met die blonde koppies en lange vent en in de bus is dit niet anders. Na toch wel een rit van ruim drie uur (het rijdt hier toch wat anders als de Nederlandse snelweg), kwamen we aan in Bangkok. Vanaf daar na wat onderhandelen de taxi genomen naar het treinstation. Flinke drukte in Bangkok dus uiteindelijk zeven uur op het station. Noah was inmiddels in slaap gevallen dus wij even gegeten met een slapend kind op schoot en daarna wachten. De trein naar Chiang Mai, onze volgende bestemming, ging om tien uur dus we hadden even.

Je hebt al snel door dat niet iedereen even vriendelijk is want er zat er achter ons duidelijk één die uit was op onze spullen dus even een ander plekje gezocht. En het is ook zo om de tijd, om kwart over negen konden we instappen voor de reis in onze slaap trein. Geschatte aankomst is ongeveer twaalf uur s middags dus we hebben een flinke rit voor de boeg.

Uiteraard is het net als overal, ook in de trein bloedheet dus ondanks de fan staan alle ramen vol open. Noah en Danique in de onderste bedden, wij gepland boven. Danique was snel vertrokken, Noah was nog gezellig tot een uur of half één, koen viel toen ook in slaap en Joyce besloot toch bij Noah te liggen. Een denderende trein die voordurend remt en een open raam leek ons nu niet echt de combi voor een slaperig nieuwsgierig kind. Maar slapen was er niet echt bij. Niet omdat de kinderen niet sliepen want die waren heerlijk in dromenland maar ik lag gewoon niet lekker, had mooi uitzicht, heel veel echte Thailand geuren dus het was ook wel prima. Geloof dat ik rond half vijf toch ook echt omviel.

Koen was er al vroeg bij, half zeven ongeveer en om half acht werden de meeste bedjes omgetoverd tot zitplekken. Noah sliep nog dus die bleef lekker liggen. Met een goed ontbijt en prachtige landschappen was het eigenlijk best heel erg goed vertoeven in de trein. Rijstvelden, tempels, jungle, alles is voorbij gekomen. Noah en Danique hebben zich uitstekend vermaakt ondanks dat ook wij het heel erg lang vonden duren. Geloof dat we uiteindelijk rond 1 uur in Chiang Mai waren. Daar de tuk tuk naar ons hostel waar we uiteindelijk om twee uur waren.

Al met al toch een reis van 24 uur achter de rug en dat met twee vermoeide maar echt voorbeeldige kinderen. Dat maakt het toch echt heel erg leuk. Ons hostel ligt echt in een backpackers straatje, is niet vergelijkbaar met het resort hiervoor maar wel heel erg leuk. Super ruime kamer, vreselijke vriendelijke eigenaren en dat in een prachtige stad die zo anders is als Bangkok dat het heerlijk is hier.

David, de eigenaar, heeft speciaal een stadskaart gemaakt met de beste restaurantjes erop en alle markten. Dus na een heerlijke douche eerst even een korte wandeling gemaakt. Wat gedronken op een terras en wat kleine souvenirs gescoord. Rond een uur of zeven zijn we richting een tip van David gelopen. Op ongeveer een kwartier ligt een Thais/koreaans bbq restaurant. Er eten alleen maar locals dus dat is al lachen natuurlijk. Het is ongeveer de wok in Nederland maar dan met een waterpan en plaat op je tafel op een plek waar iedereen je aankijkt of je wel goed wijs bent en je niet weet wat je precies eet. Maar het eten was heerlijk, alles wordt zo gekookt of verwarmd dat als het al fout is alle bacteriën dood gaan en Noah en Danique vonden het heerlijk.

Noah geniet hier het meeste van alle motoren die rond rijden dus na het eten ging hij op een krukje langs de straat zitten en kijken naar al het verkeer wat voorbij komt. Echt zo grappig want vervolgens stopt al het verkeer weer voor hem om te kijken naar dat leuke blonde jochie en de obers en klaar over staan er maar bij om te kijken of alles wel goed gaat.

Fantastische twee dagen gehad dus. Nu lekker in bed want morgen gaan we vroeg op pad naar de olifanten. De Wi-Fi is hier slecht dus soms iets minder nieuws of foto's. Groetjes!!!