2-3 augustus Het paradijs dat Koh Phangan heet - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Fam Glorie - WaarBenJij.nu 2-3 augustus Het paradijs dat Koh Phangan heet - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Fam Glorie - WaarBenJij.nu

2-3 augustus Het paradijs dat Koh Phangan heet

Blijf op de hoogte en volg Fam

03 Augustus 2016 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Vanmorgen opgestaan met een heerlijk zonnetje. We stappen onze kamer uit, hangen wat in de hangmat en liggen op het Thaise bed wat op onze veranda staat.

Na het ontbijt duiken we het zwembad in. Deze kijkt uit op zee en met twee stappen sta je op het strand. We scoren snorkels en waterschoenen want er ligt hier veel koraal en zee egels.

Het stukje zee is hier door wat rotsen gescheiden van de 'echte' zee. Hierdoor voelt het veilig, is het water best rustig en niet te diep, de kinderen kunnen overal makkelijk staan. We gaan snorkelen en ondanks het ondiepe water zien we de prachtigste visjes. Deze zwemmen zo dichtbij dat je ze kan aanraken. Geen foto's nog helaas want die staan op de onderwater camera ( thanks Wouter en Mar!). Ook zit het vol met zeekomkommers (beetje vieze zwarte dikke korte slangen) en inderdaad zee egels. Deze hebben echt gigantische scherpe naalden. Noah raakt volledig in de stress als we er een aantal zien, verzuipt mij bijna en wil niet meer. Duurt gelukkig niet lang want we liggen er al weer snel in.

We vinden ook prachtige schelpen. Wordt nog zeuren want die kunnen niet allemaal mee. Dat Thailand klein is voor reizigers blijkt maar weer want we in het restaurant zitten dezelfde mensen als die we op de eerste bestemming spraken. Vooral leuk voor Danique want die speelt graag met die meiden. Helaas zijn deze vandaag weer vertrokken maar vriendjes worden zo gemaakt en er zijn al direct weer nieuwe.

Verder schuiven we hier wat over het strand, hangen veel op de strandbedjes en zwemmen veel. Grappige is dat de achterkant van mijn benen zijn verbrand. Heb geen seconde in de zon gelegen hier, want veel te heet en zeker niet op mijn buik maar blijkbaar was dat deel boven water tijdens het snorkelen. Vandaag flinke tropische storm in de ochtend, knappe is dat de locals het zien aankomen want de plastic doeken gaan dicht in het restaurant en nog geen minuut later barst het los. Daarna knapt het ook weer op en hebben we een lekkere dag.

Morgen gaan we misschien even met de kano. Groetjes van ons