31 juli/1 aug vuurvliegjes, apen, muggen en Koh Ph - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Fam Glorie - WaarBenJij.nu 31 juli/1 aug vuurvliegjes, apen, muggen en Koh Ph - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Fam Glorie - WaarBenJij.nu

31 juli/1 aug vuurvliegjes, apen, muggen en Koh Ph

Blijf op de hoogte en volg Fam

01 Augustus 2016 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Vanmorgen opgestaan en even heerlijk in het zonnetje op onze veranda gezeten. Wat is het toch heerlijk rustig hier en zo'n leuk uitzicht vanaf de hutjes op de apen en kokospalmen. We gaan weer even bij de aapjes kijken. Het jonge aapje vind Noah erg leuk maar wordt soms wel wat brutaal en trekt aan Noah zijn kleren en haren en armen. Noah vindt dat toch wel wat spannend en is er daarom op een gegeven moment klaar mee.

Arjen heeft ontbijt gemaakt voor ons, heerlijke zelfgemaakte yoghurt en echte tosti met edammer kaas. Zelden zo'n lekkere tosti gegeten! We krijgen een rondleiding op het stuk grond, echt gigantisch groot. Er wordt fruit geteeld (zeg je dat zo eigenlijk?) . En heel erg veel palmbomen. We zien nog een mooie spin, ik word gebeten door een grote rode mier, kan geen kwaad, doet wel even zeer, vooral als je het ziet. Na een flinke wandeling komen we terug en nemen we even een heerlijke douche. Het water is hier 'koud' maar echt koud is het niet en eerder lekker verfrissend. Aan het einde van de dag krijgen we nog een demonstratie waarbij koen met de kids en een aap op een motor rijdt, de aap maakt knopen los en we eten een heerlijk stuk echte verse kokos. Rond een uur of vijf gaan we met Arjen en zijn vrouw naar de lokale food market. Normaal iets wat je misschien niet zo snel doet naar nu we lokale kennis hebben is het dubbel leuk. We kopen gefrituurde zwammen, Danique en Noah smullen daarvan, sticky rice, balletjes met iets erin (niet het lekkerste, wel leuk om te proberen), popcorn, brownies, vlees etc. Kortom, allerlei lekkere dingen die we al lopend uit zakjes en bakjes eten. Een ontzettend leuke manier om 'uit eten' te zijn.

Na de markt stappen we op de boot om vuurvliegjes te bekijken. Na een stukje varen zien we er duizenden. Wat een prachtig gezicht in het donker, al die knipperende lichtjes in een boom. Ze zitten ook echt alleen maar in één boom, de lampion boom. Na een uurtje zijn we terug en rijden we richting het huis. We genieten nog even van een biertje met Arjen, hebben leuke gesprekken en ik haak met Danique af want die is moe. Midden in de nacht ligt Danique te draaien en te kreunen, meestal niet zo'n goed teken. Als ze wakker wordt zegt ze inderdaad dat ze erg buikpijn heeft om vervolgens alles onder te spugen (gelukkig in het bakje). Daarna heeft ze wel meteen weer praatjes en valt snel weer in slaap. Ik natuurlijk niet, ik hoor van alles ritselen en kruipen, de honden hebben duidelijk iets gepakt want er krijst iets oorverdovend wat snel stil is. Ik app dus gezellig even met marjolein en mijn moeder en val rond half vijf toch in slaap.

En dan gaat de wekker om kwart voor zeven....pfff veel te vroeg maar we gaan naar Khanom om roze dolfijnen te spotten voordat we met de boot naar Koh Phangan gaan. We ontbijten weer met de lekkere yoghurt, Danique eet gelukkig ook en gaan op pad. Daar aangekomen hebben we eerst een forse bui maar het is al snel weer droog. We stappen dus in de longtail en varen weg. Er staan bij de haven Thai en in het water te vissen met een korf voor hun. Heel leuk gezicht. De zee is best wild dus we deinen flink heen en weer. Danique en Noah vinden dat prachtig. We worden vergezeld door vliegende vissen, een grote roofvogels en prachtige uitzichten maar helaas geen dolfijn te zien. Ontzettend jammer natuurlijk maar het blijven wilde dieren dus het is pech gehad. Overigens zijn Danique en Noah al helemaal blij met de golven en de vliegende visjes die soms in de boot landen dus dat scheelt.

Arjen brengt ons hierna na de Donsak pier waar we zullen vertrekken naar het eiland Koh Phangan. Het grootste deel van het reizen zit er op voor ons. De monkey school was absoluut één van onze hoogtepunten. Na ruim twee weken reizen tellen we ook even de schade door alle muggen. Vooral Danique en ik moeten ze flink hebben. We spuiten, smeren en doen er echt alles aan maar ze prikken bij ons gewoon overal door heen. Enige wat we maar hopen is dat weer geen dengue op lopen want dat komt veel voor. Gelukkig is het risico klein. We gaan op koh phangan nog 6 dagen genieten in een hutje op het strand en waarschijnlijk niet veel doen. We zullen ook nog naar een huisje gaan op Koh Samui, ook aan het strand. Kortom, relaxen en uitrusten. Maar we blijven jullie wel mooie jaloers makende foto's sturen :-)

De boot vertrekt om half één en het is druk met grote koffers en tassen. Wij zitten echter zo aangezien we dat allemaal niet hebben. Toch een luxe. We gaan met een grote catamaran maar de zee is best wild dus ook hier gaan we behoorlijk heen en weer. Noah geniet daarvan, Danique en ik proberen wat slaap in te halen en een aardig groepje hangt ruim anderhalf uur over het achterdek zeeziek te zijn. Blij dat wij dat niet hebben. Bij aankomst worden we direct opgepikt en worden we afgezet bij Salad Hut, ons verblijf op het strand. Het ligt in een prachtige baai, zwembad ervoor, veel palmbomen, wit zand. Echt een paradijs. We installeren ons, plonzen in het zwembad, zwemmen wat in zee en scoren snorkels en waterschoenen tegen zee egels want door zitten hier veel. De kids zijn moe en druistig dus na het eten zijn we vlot terug en liggen we nu wat te spelen op de ipads, boekje lezen etc. Morgen gaan we..... niks doen. Hangen bij het zwembad en de zee, cocktails drinken en genieten. Groetjes!!