28 juli Khao Sok - tropische buien en kano varen - Reisverslag uit Ban Sôk, Laos van Fam Glorie - WaarBenJij.nu 28 juli Khao Sok - tropische buien en kano varen - Reisverslag uit Ban Sôk, Laos van Fam Glorie - WaarBenJij.nu

28 juli Khao Sok - tropische buien en kano varen

Blijf op de hoogte en volg Fam

28 Juli 2016 | Laos, Ban Sôk

Vanmorgen opgestaan in de jungle, toch heerlijk met al die geluiden om je heen. Keiharde regen alleen, zoals dat alleen in de jungle kan vallen. Ontbeten met rijst en ei en vooral veel gehangen in de chill hoek en spelletjes gespeeld. Om vier uur was de planning om te gaan tuben (op rubberen banden over de rivier) maar door de zware regen was de rivier te sterk dus dat ging helaas niet. Gelukkig kan alles hier zo geregeld worden dus we gingen over naar plan B, in de kano.

Opgehaald door een oude thai, regen poncho mee ( waarom eigenlijk als je toch zeiknat wordt in een kano maar voor de vorm dan maar) en op naar de kano.
Danique met mij erin en Noah bij koen. Gelukkig hadden we beide een Thaise gids want anders doe je ook maar wat. Het regenen was iets minder geworden gelukkig. En geen spijt van plan B. Want doordat we nu rustig zaten konden we genieten van de prachtige omgeving, mooie uitzichten en ook nog foto's maken. Het eerste wat we tegen kwamen wa was een olifant die net uit de rivier kwam. Voelde toch een stuk veiliger dat hij op de kant liep.

Daarna hoog in de bomen aapjes, die waren alleen te snel voor de foto. Vervolgens mooie zwarte slangen met gele ringen in de takken boven de rivier. Vooral Noah vond dit prachtig. Ook nog een ijsvogel groeit en tot slot een python slang. Mijn gids legde de kano precies stil onder de tak waar hij op lag, voor een goede foto. Ik hoopte van harte dat het beestje op zijn takje bleef liggen :-).

Het was echt een hele gave ervaring en heerlijk in zo'n prachtige stille omgeving met alleen de geluiden van de dieren (en alle oo en aa's van Danique en Noah).

Morgen gaan we de hele dacht op pad met een gids en gaan we het lake op, grotten in, wandelen en zwemmen. We hopen op iets beter weer dan vandaag. Wij gaan straks weer een mooie jungle nacht tegemoet!

• 28 Juli 2016 - 16:36

Theo:

Hallo Joyce, Koen, Danique en Noah,

Wat een prachtige reisverslagen met foto's ontvangen wij hier van jullie. We kunnen zo elke dag meebeleven. Jullie maken nogal wat mee, zeg. Wij weten niet of wij dat aan zouden durven en nemen onze pet af voor jullie. Wat zullen Danique en Noah een ontzettende hoeveelheid ervaringen opdoen. Wij hopen nog heel veel van jullie te lezen en te zien en zo af en toe te horen. De verbinding is wonderbaarlijk goed, dit hadden wij zeker niet verwacht. Nog heel veel plezier gewenst met heel veel mooie en onuitwisbare momenten.
    Dikke zoenen van ons.
    Hennie en Theo

• 29 Juli 2016 - 08:20

Linda:

Wat klinkt dat gaaf!
    En oeps idd die slang moet zeker op zijn plekje blijven liggen!
    Geniet lekker!