The elephant retirement camp - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van Fam Glorie - WaarBenJij.nu The elephant retirement camp - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van Fam Glorie - WaarBenJij.nu

The elephant retirement camp

Blijf op de hoogte en volg Fam

23 Juli 2016 | Thailand, Sri Phum

Vanmorgen om zeven uur uit de veren want we gaan vandaag naar een echt olifanten kamp waar heel goed voor deze reuzen wordt gezorgd. En hoe leuk, gisteren is er een baby geboren! Omdat hier niks open is op dit vroege tijdstip hebben we gisteravond even een paar bakjes noedels gekocht bij de 7-eleven. Heerlijk ontbijtje dus :-).

Het is een uurtje rijden en dan komen we na heel wat hobbels in de weg aan. Het eerste wat er gebeurd is dat er een peuter olifant aan komt rennen en meteen de bus in duikt zodra de deur open gaat. Een ontzettend enthousiast beestje die net 1 is en zich ook echt zo gedraagt. Als een ongeleid projectiel vliegt deze het hele kamp door en als je in de weg staat loopt hij gewoon tegen je aan. Hij gooit al het eten om en luistert nergens naar. Een prima vergelijking met een peuter dus.

Na een korte uitleg en omkleden gaan we eerst bij de baby kijken. Deze staat bij zijn moeder en weegt 80 kilo. Ontzettend leuk om te zien want wanneer maak je dat nu mee. Daarna mogen we de olifanten zelf eten geven. Met hun slurf pakken ze alles aan. Danique en Noah vinden het al heel snel niet spannend meer en zijn helemaal in hun element en niet onder de indruk van hoe groot ze zijn.
Koen knuffelt er met één en ik let vooral op alle langslopende olifanten, kindervoeten en andere moeder zorgen.

Daarna mogen we in het water met de olifanten, helaas hebben ze niet zoveel zin en aangezien dit een goed park is worden ze ook niet gedwongen dus even pech. Maar we kunnen ze wel onder smeren met modder want dat vinden ze heerlijk.

Na een fantastische ochtend keren we terug naar chiang mai en de kids slapen al snel in de bus. Even een snelle lunch en we besluiten even te gaan zwemmen. Aangezien dit niet bij ons hostel is (inschattingsfoutje) gaan we naar een openbaar zwembad. Tussen alle Thai en zijn wij natuurlijk weer een attractie maar we koelen heerlijk af en iedereen vind het best grappig want zo zie je toch weer dingen die je op alle toeristenplekken niet ziet.

Na het zwemmen gaan we even uitrusten en rond half zeven besluiten we naar de zaterdag markt te gaan. Pfff, wat een drukte en geen uitgang dus na anderhalf uur zijn we er eindelijk af en dan ook nog zonder resultaat want we gingen voor een horloge voor Danique en Noah. Maar ze zeuren en klagen niet en vinden eigenlijk alles leuk en ook heel veel zielig (zwerf dieren, kinderen die optreden voor geld etc). Inmiddels is het bijna negen uur en zijn wij er zelf wel klaar mee. Dus even met de tuk tuk naar een ordinaire Amerikaanse tent waar we twee koude biertjes ( wijn is echt over te slaan hier) twee cola en een 16 inch pizza bestellen. Dat is dus net zo groot als een 16 inch kinderfiets wiel bedenken we ons. We bestellen er 1 voor met z'n vieren en dat is precies goed. Danique en Noah kleuren weer heerlijk, wij hebben koud bier dus hoe fijn kan het zijn. We besluiten om terug te lopen al kost een taxi hier meestal rond de 3 euro, al lopend zie je toch veel meer. Om tien uur komen we uitgeput, beetje stinkend maar voldaan terug. Danique en Noah zijn meteen vertrokken en wij tikken nog even een verslag. Foto's lukken niet zo goed vanwege het slechte internet. Muggen gaan we hopelijk heel lang uitslapen en overdag niet veel doen. Tegen de avond gaan we dan een Thaise kookcursus doen waarvoor we eerst de foodmarket opgaan om alle ingrediënten te halen. Ben heel benieuwd hoe dat is. Morgen daar meer over!